April 17, 2013

Tart od slanutka sa kremom od bijele cokolade ⁄ Chickpea Tart with White Ganache



Na izgled vrlo jednostavan tart. No ima jedan neuobicajen sastojak - slanutak. I upravo taj slanutak ovaj tart stavlja na, meni osobno, prvo mjesto zanimljivih, neobicnih i odlicnih slatkih kombinacija . Slanutak se u ovu pricu uklopio nevjerovatno dobro. Moram priznati da mu glavna uloga odlicno pristaje.

Ovo je jedan bogati, slatki tart sa kombinacijom karameliziranog slanutka, badema i bijelog ganacha sa marmeladom od jagoda onako,u tragovima. Prava bomba okusa i kalorija. Razmisljala sam se dali upotrijebiti cheesecake kremu ili ganache. Ipak sam se odlucila za ganache jer sam zeljela nesto konkretnije. Stoga, ako volite slatko i ako ste skloni malom eksperimentiranju, ovo je za vas. 




Poigrala sam se i sa teksturama. Htjela sam mali kontrast finoj kremi pa sam slanutak samljela u grubo. Ispostavilo se kao dobra ideja. Ti sitni komadici slanutka i sama tezina tarta natjerati ce vas da u ovoj slastci uzivate polako i sa zadovoljstvom.


Da ne znate da se radi o slanutku, pitam se dali bi ga odmah prepoznali. Vjerujem da bi vam bilo nesto jako poznato ali sumnjam da bi vam palo na pamet da je slanutak u pitanju. Ako ste pak upoznati sa sastojcima, prepustite se i uzivajte u ovom divnom spoju okusa.
Ovo je moja ulaznica za 'Ajme koliko nas je' igru. Bilo mi je tesko naci suhi slanutak, nerado sam upotrijebila konzervirani ali drago mi je da je Tanja kao ovomjesecna domacica izabrala temu slanutka.


Tart od slanutka 
sa kremom od bijele cokolade
  • 200 g slanutka 
  • 1 salica secera
  • 3 zlicice maslaca
  • 4 zlice slatkog vrhnja
  • 1⁄3 salice badema
Ganache:
  • 225 g bijele cokolade
  • 118 ml slatkog vrhnja
i jos:
  • 2 zlice marmelade od jagoda
Buduci da nisam mogla naci suhi slanutak, koristila sam konzervirani. Slanutak isprati u par voda i ostaviti ga da se osusi. Mozete ga lagano susiti i u rerni, a ja sam ga ostavila preko noci. 
Salicu secera istopite u karamel i dodajte slanutak. Meni se pocelo ljepiti i stvarati grudice, no to se sve na kraju sjedini tako da nije predstavljalo veci problem. Izmjesajte tako da sav slanutak bude prekriven secerom pa dodajte maslac. Kada se otopi, dodajte vrhnje i na laganoj vatri mijesajte da se sve sjedini. Prebacite na masni papir i ohladite. 



Smjesa ce biti poprilicno tekuca i meka i kada se ohladi. Ta tecnost dobro ce doci kada budete mljeli slanutak jer ce ga povezati i nece trebati vise maslaca. Dodajte grubo mljevene bademe i izmjesajte smjesu. 



Utapkajte u kalup za tart promjera 20cm i stavite u hladnjak dok ne pripremite kremu.



Za kremu otopite cokoladu i vrhnje na laganoj vatri. Izvadite tart i na sredinu razmazite hladnu marmeladu. Kremu prvo razlijte oko marmelade pa potom sve prekrijte. Ohladite i posluzite.
Dobar tek! 

Napomena:
  • za samljeti slanutak trebati ce malo duze jer je nakon susenja poprilicno tvrd. No kada odstoji, smekaniti ce.
  • Podlogu mozete i drugacije pripremiti. Mozete prvo napraviti karamel i dodati mu slanutak. Ja sam isla sa idejom grilaz slanutka pa sam dosla do postupka koji sam napisala. U svakom slucaju dobiti cete isti okus.
...................................................................................


Chickpea Tart with white Ganache


tart:
  • 200 g chickpeas (canned) 
  • 1 cup sugar
  • 3 t butter
  • 4 T heavy cream
  • 1⁄3 cup roasted almonds, chopped
ganache:
  • 225 g white chocolate
  • 118 ml heavy cream
and:
  • 2 T strawberry marmalade
Wash the chickpeas in 2 waters and let them dry completely. I left them overnight but you can also quick dry them in the oven. 
Melt the sugar and add the chickpeas. Stir to cover all of them with sugar. Add the butter and the cream and keep it on low fire until everything melted and combined. There will be some sugar bumps, but since later everything will go to processor it is not a problem. Transfer it to parchment paper and let cool. 
Place everything in food processor and grind. I didn't blend to a paste because I wanted this rustic texture. If you have a small processor, divide the mixture and grind separately. Since the chickpeas were quite dry, I tried to avoid my processor to break. 
Tap the mixture into a 20 cm tart pan and refrigerate while preparing the ganache.
For the ganache melt the chopped chocolate and the cream. 
Take the tart out of the fridge and spread the marmalade in the middle. Pour the ganache first around the marmalade and then cover the rest. Let cool, best overnight. The chickpeas will soften and the ganache will come ti its perfect stage.



7 comments:

  1. Ovo ti je fantastična ideja.Bravo za recept.

    ReplyDelete
  2. Waa, krasna ideja. Podloga od slanutka? Nikad vidjela :). Moram probati :).

    ReplyDelete
  3. Odlična ulaznica s tako dobrom podlogom.

    ReplyDelete
  4. Jako, jako zanimljivo. Nikad mi ne bi palo na pamet slanutak raditi u slatkoj verziji, a izgleda tolikooo dobro :)))

    ReplyDelete
  5. Slanutak u savršenom izdanju ! Odličan recept, zanimljivo, pita koja izgleda predobro !! Slike su mi divne !

    ReplyDelete
  6. Jako interesantno! Sad kad vidim kod tebe, skroz leblebiju mogu da zamislim u slatkoj varijanti.
    I ova krema od bele čokolade...mmmmm

    ReplyDelete