November 23, 2012

Jafa kocke & Jafa Torta / Jafa Cake


Ovo je jedan od prvih kolaca koje sam zapisala u svoju biljeznicu kolaca jos na pocetku srednje skole. Toliko godina i jos uvijek je cesto i rado vidjen na svim prigodama. Jednostavan, ukusan, sa nepogrjesivom kombinacijom narance i cokolade. Pocela sam ga praviti i kombinirati sa bijelim ganachem. Kao Jafa torta, kao Jafa kocke, oduseviti ce u svakoj varijanti. Bijeli ganache toliko me odusevio da sam skoro u cijelosti izbacila tamnu cokoladnu glazuru koja bi inace trebala ici. U varijanti torte iznenadio me ovaj divni izgled cistih linija. Kao neko malo slatko arhitektsko djelo :) Jako mi se svidjaju. Naisao je na mnoge pozitivne kritike. 



Jafa kocke & Jafa Torta

Biskvit:
  • 3 jaja
  • 6 zlica secera
  • 9 zlica brasna
  • 150 ml mlijeka
  • 100 ml ulja
  • sok 1/2 limuna
  • 1/2 praska za pecivo
Krema od narance:
  • 300 ml vode
  • 250 ml sirupa od narance ( sok za razrjedjivanje)
  • 2 pudinga od vanilije
  • 5 zlica secera
Bijeli Ganache:
  • 200 g bijele cokolade
  • 200 ml slatkog vrhnja
Prvo napravite ganache koji treba vremena da se prohladi na sobnoj temperaturi upravo toliko koliko treba cijelom kolacu da se ohladi. Zagrijte vrhnje i kada se podju stvarati mjehurici prelijte preko izlomljene cokolade. Mijesajte dok se ne rastopi i ostavite da se ohladi na sobnoj temperaturi. 
Za biskvit, izradite zumanjke sa polovicom secera, bjelanjke sa drugom polovicom. U bjelanjke secer dodajite postepeno. U zumanjke dodajte tekuce sastojke, zatim prosijano brasno i prasak za pecivo te na kraju snijeg. Pecite u kalupu za torte, 26cm na 180C oko 30 min. Kada rubovi biskvita dobiju zlatnu boju, biskvit je gotov.

Ako vam je biskvit tanak,tj ako ga ispecete u nekom drugom i vecem kalupu, onda nije potrebno natapati ga mlijekom. No ako vam biskvit ispane deblji, onda ga mozete natopiti sa toplim mlijekom kako vam nebi ostao suh.
Ako vam se pri pecenju biskvita napravi 'brdo' u sredini, kada se ohladi poravnajte ga nozem i odstranite taj dio.
Za nadjev od narance pomijesajte vodu i sok. Odvojite otprilike 150 ml i u tome razmutite prasak za pudinge a ostatak prokuhajte sa secerom. Dodajte puding i mijesajte dok ne dobijete gustu smjesu. Stavite na stranu par minuta i toplo istresite na biskvit. 
Na ohladjenu kremu nanesite ganache koji bi trebao biti u tekucem stanju kako bi se lagano sam razlio po kremi. Istresite na sredinu kolaca i okrecite cijeli kalup dok se ravnomjerno ne razlije sam. Nikako ga nemojte ostavljati u frizideru preko noci jer ce vam se previse stegnuti. Ni onda necete pogrijesiti , jedino ce vam malo biti problem nanijeti ga na kremu. Izrezite ga po izboru.
Dobar tek!

  ................................................................................................

Jafa Cake
Sponge:
  • 3 eggs
  • 6 spoons of sugar
  • 9 spoons of flour, all purpose
  • 150 ml milk
  • 100 ml oil, sunflower or vegetable
  • juice of 1/2 lemon
  • 1 tsp baking powder
Orange filling:
  • 300 ml water
  • 250 ml orange syrup
  • 2 bags of vanilla pudding powder, 2*38 g
  • 5 spoons of sugar
White Ganache:
  • 200 g white chocolate
  • 200 ml heavy cream
First make the ganache. Bring the cream almost to a boil and pour over the chopped chocolate. Whisk until the chocolate melts and let cool on a room temp. Do not put in a fridge.
For the sponge, mix the egg yolks with half of the sugar and the egg whites with the other half. Add the liquids to the yolks and then the sifted flour and the baking powder. Combine everything and add the whites. Bake in a cake pan,26cm for around 30 min on 180C. Check with the wooden toothpick. It needs to be dry. Let cool. If the sponge ends up being quite high, sprinkle it with warm milk so that it doesn't stay dry.
For the orange filling, combine the water with juice/syrup. Take around 150 ml and whisk in the pudding powder. The rest of the liquid and the sugar bring to a boil. Add the pudding mixture to it and whisk until it thickens . Place the sponge back to the cake pan and while the filling is still hot/warm spread it over the sponge. Let cool in a fridge. It will not take long. When firm spread the liquid ganache over. 
Bon Appetite!


9 comments:

  1. Hm, nije loš ni ovaj ganache od bijele čokolade, mada sam naviknuta na onaj od tamne kada su u pitanju jaffa kocke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni je jafa-jafa,sa tamnom cokoladom. No malo osvjezenja cijeloj prici....

      Delete
  2. Moj dragi obožava domaći jafa kolač,moraću ga iznenaditi ovom tvojom lepotom!

    ReplyDelete
  3. Jaffa je i meni jedan od najdražih kolača i okusa, a ovaj sa bijelom čokoladom mi je iznenađenje i novost obzirom da sam ga do sada jela samo sa tamnom čokoladom. Odlično izgleda !

    ReplyDelete
  4. Wow, ova torta tako sočno izgleda!
    Veliki sam fab bele čokolade i jako mi se sviđa ova prmena sa belim ganašom. Njami!!

    ReplyDelete
  5. pozdrav kolač/torta odlično izgleda :) Mene zanima kako se kao sitni kolač ponaša da li se fino siječe i da li ganach ostaje čvrst ili vremenom previše omekani kada stoji na sobnoj temperaturi?? Hvala unaprijed

    ReplyDelete