June 27, 2012

Frangipane Tart sa Tresnjama i bijelom Cokoladom ⁄ Frangipane Tart with Cherries and White Chocolate


I prije nego sam pocela sa svojim dragim blogom, bila sam u toku sa dosta food blogova, njihovim isprobanim receptima, novim idejama, zivotnim pricama. O svakom sam znala ponesto i imala nekakvu predodzbu o tome sto vole i sto ih cini sretnima. Bile su kao neke moje daleke, virtualne prijateljice koje sam kao mala Zvoncica iz daleka promatrala. No od kako sam rekla Bok! dobrodosli na moj blog... sve je nekako dobilo drugaciju i posebnu dimenziju. Ne znam kako da vam to opisem, no i sada dok ovo tipkam  osjecam posebnu srecu. Srecu jer, kao da sam otvorila nova vrata u svom svijetu kuhanja. Komuniciranje sa podjednako strastvenim blogericama predstavlja mi veliko zadovoljstvo jer se moja ljubav ne svodi samo na Moju kuhinju i pecnicu nego i na misljenja drugih o svemu tome. Savjeta, iskustava, preporuka. Sada svaki moj ostavljeni komentar ima adresu gdje moze dobiti i odgovor. Jedan dragi prijatelj i chef patissiere jednom mi je rekao.. Mirela, malo je ljudi koji su tako strastveni u svojoj ljubavi prema slasticama.  



Ovu divnu tortu posvecujem svima vama koje posjedujete tu dozu ljubavi prema tome sto radite, kuhate i pisete. Uistinu, nije malo posla objaviti jedan blog post. Treba ga pripremiti, uslikati, slike srediti pa onda napisati...dosta vremena. Barem za mene. No meni je to postao moj mali ritual. Ne kuham nista vise nego sto sam kuhala i pekla i prije. I prije su moji prijatelji, susjedi, rodbina uzivali u mojim kolacima koje bih napekla pa dijelila. No istina da mi prije nije trebalo sve ovo dodatno vrijeme za slikanje, pisanje i uredjivanje.
U igru Ajme koliko nas je, gdje je ovomjesecna domacica Petra zadala temu tresnje, saljem i ovaj recept.  



Nadam se da cemo se jednoga dana sresti na nekom blogerskom okupljanju i da cu vam osobno moci donijeti jednu finu tortu :) A do tada uzivajte u ovoj mojoj tart torti..virtualno.



Frangipane Tart sa Tresnjama i 
bijelom Cokoladom
tart :

  • 200 g brasna
  • 25 g griza
  • 1 zlica secera
  • 100 g maslaca
  • 1 jaje
frangipane:
  • 140 g badema
  • 140 g secera
  • 140 g maslaca
  • 1 jaje
  • 1 zumanjak
  • 1 zlica maraskina / likera od visanja
i jos:
  • 500 g tresanja
  • 70 g bijele cokolade
  • 1-2 zlice mlijeka
Postupak:
Zamijesite prhko tijesto i pustite da odstoji 30ak minuta u hladnjaku. 
Za to vrijeme napravite frangipane smjesu. Izmiksajte maslac, jaja i liker, te dodajte pomijesane mljevene bademe i secer. Zamijesite spatulom smjesu i stavite u hladnjak dok ju ne budete koristili. 

Tijesto razvaljajte i stavite u kalup sa masnim papirom. Na tijesto stavite jos jedan sloj masnog papira te na to istresite grahorice koje imate ( ja sam stavila suhi slanutak). One ce sprijeciti da se tijesto napuse tokom pecenja. 
Pecite na 185C 10 min, izvadite grahorice i pecite jos 10 min. Zatim izvadite i namazite frangipane smjesom te stavite peci jos 10 min, dok ne dobije zlatnu boju. 

Hladan tart premazite smjesom bijele cokolade. Cokoladu mozete koistiti i samu. Meni je osobno draze malo ju razrijediti sa mlijekom. Dok se cokolada nije stvrdnula, poslazite tresnje. Ohladite i posluzite.
Dobar tek!

..........................................................................

Frangipane Tart with Cherries 
and White Chocolate

Tart:

  • 200 g flour
  • 25 g semolina flour
  • 1 T sugar
  • 100 g butter
  • 1 egg
Frangipane:
  • 140 g almonds
  • 140 g sugar
  • 140 g butter
  • 1 egg
  • 1 egg yolk
  • 1 T cherry liqueur
More:
  • 500 g cherries
  • 70 g white chocolate
  • 2 T milk
Combine all the ingredients and make the crust. Wrap it in cling foil and refrigerate for 30 min. 

For the frangipane, mix the butter ( at room temperature), liqueur and eggs and add combined ground almonds and sugar. Refrigerate until ready to use.

On floured surface roll out the crust. Place it in pie pan an poke it with fork. Bake for 15 min on 180C. Take the tart out and spread a layer of frangipane. Frangipane is very tasty so you can spread thiner or thicker layer. As you prefer. The rest you can freeze and keep it there up to 3 months. Return the tart back to the oven and bake for another 10 min.

Melt the chocolate together with milk and brush it over cooled tart. While still soft, arrange the washed and dried cherries. 
Cool and serve.
Bon Appetite!


Pogledajte i ove recepte sa tresnjama:

** find us on FACEBOOK **


9 comments:

  1. Jako lijepo si ovo napisala, super post ! A super je i torta, uistinu dobra i lijepa, hvala na ovako lijepom čašćenju ! Slikice su ti krasne, a ja moram primjetiti i stalak za tortu koji mi se sviđa !

    ReplyDelete
  2. krasan tart, i u potpunosti se slažem s tvojim prijateljem,
    uistinu je malo ljudi koji su strastveni u ljubavi prema slasticama

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala.. da,jako malo! zato mi je zao sto se i ranije nisam upustila u vase vode bloganja :)

      Delete
  3. Frangipane odlično paše uz voćne, radila sam prošle godine sličnu pitu s trešnjama. Sviđaju mi se ovako posložene trešnje, a stalak imamo isti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) stalak je super! a i tvoja pita. Djeluje mo jako ukusno i socno! i prvi put cujem za tu izreku sa tresnjama i 15.lipnjem..

      Delete
  4. Eh, pa kako sada ja da stanem u kostim kada me mamis belom cokoladom ?:)))) Moj omiljeni frangipane tart je sa svezom narandzom. Hvala na predivnom posluzenju. Slazem se sa tobom da ima dosta posla oko blogovanja. Dok nisam pocela pisati blog nisam mogla ni predpostaviti da je tako. Secam se jedne od tvojih prvih obavesti na FB o kuvarima koje si kupila. Znam da sam ckiljila u naslove da vidim da li imamo nesto isto i da vidim sta treba da dokupim.:)))) Ja bih i ovo poslala Petri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jao..bijela cokolada.. mislila sam ju mozda i izostaviti ali izvini,no nisam mogla!! morala je ici!
      kuharice..jedina slabost kojom se ponosim :))

      Delete
    2. nema veze, sva sreca da preko kupaceg najcesce nosim ronilacko odelo od 5 mm neoprena pa me ono stisne u struku :)))

      Delete